'Consument kort niet op online luxe-uitgaven'

Een ruime meerderheid van de Britse consumenten die online luxegoederen koopt, is niet van plan daar het komende jaar op te bezuinigen. Dat blijkt uit onderzoek van retail marketing agency Leapfrogg.

Ruim zestig procent van de ondervraagden geeft aan niet te willen korten in de online uitgaven. Dertig procent geeft  zelfs aan meer online te gaan kopen door een verbetering van de online service en een groeiend vertrouwen in webshops.

Leapfrogg onderstreept dat het voor online shops zeer belangrijk is dat zij begrijpen waarvoor consumenten internet gebruiken. Zo bezoekt meer dan een derde van de respondenten het web om producten en prijzen te vergelijken. Ruim twintig procent van de ondervraagden geeft aan internet te gebruiken voor inspiratie en research. Slechts veertien procent van de consumenten gaat online om naar aanbiedingen of kortingsbonnen te speuren.

Volgens Leapfrogg is het daarom van belang dat retailers consumenten niet proberen te winnen door te stunten met kortingscodes, maar door kwalitatief goede producten, scherpe prijzen, duidelijke informatie en een uitstekende service te bieden. “Consumenten zijn bereid om voor luxegoederen wat meer te betalen, zolang de shopping experience en service maar net zo veelbelovend is als het product”, aldus Rosie Freshwater, managing director van Leapfrogg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!