Walmart start met maandelijkse goodiebag

Klanten van Walmart kunnen zich binnenkort abonneren op een maandelijkse tas met ‘goodies’. Voor een vast bedrag per maand ontvangen zij een tas met ambachtelijke producten, zo omschrijft de keten. Walmart start volgende maand met zijn betaalde service. Door bij te houden welke producten nog een keer besteld worden, hoopt de keten te zien welke producten populair zijn en welke minder. Ceo Neil Ashe hoopt dat marketeers in de toekomst gaan betalen om hun producten in de tas terug te zien.

Het initiatief van Walmart lijkt op dat van e-tailers Birchbox en Amazon. Klanten van Birchbox ontvangen voor tien dollar per maand vijf willekeurige haar- of huidverzorgingsproducten. Amazon biedt klanten de dienst ‘Subscribe & Save’. Zij kunnen zelf bepalen hoe vaak zij een pakket willen ontvangen, en hoeveel producten er in komen. In de goodiebag van Amazon zitten vooral dagelijkse huishoudgoederen, zoals koffiepads en babyproducten.

De ceo van Walmart gaf geen details over de prijs van de dienst. Hier moet volgende week meer duidelijkheid over komen. Opvallend is dat Walmart bij zijn promotie gebruik maakt van het woord ‘ambachtelijk’. “Dit woord suggereert dat Walmart consumenten probeert te aan te trekken die relatief dure producten kopen”, zo vermoedt Nikki Baird van onderzoeksbureau Retail Systems Research LLC. “Walmart heeft lang geprobeerd om dit type consument aan te trekken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!