Bergen op Zoom en Dordrecht bekroond om citymarketing

De gemeenten Bergen op Zoom en Dordrecht zijn de winnaars van de Nationale Citymarketing Trofee 2012. Bergen op Zoom kreeg de prijs in de categorie tot honderdduizend inwoners. Dordrecht sleepte de prijs in de wacht in de categorie gemeenten met meer dan honderdduizend inwoners. De prijs werd uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Eindhoven.

Dordrecht wordt geprezen om zijn duidelijke visie, brede aanpak en het betrekken van stakeholders in alle sectoren van de gemeente. “Dordrecht heeft goede resultaten geboekt op de verschillende beleidsterreinen”, stelt de jury. “De organisatie voor citymarketing heeft een sterke positie verworven in de gemeente en gemeenschap”. In zowel 2010 als 2011 mocht Den Haag de prijs in ontvangst nemen.

De jury waardeert winnaar Bergen op Zoom om de snelle ontwikkeling in vrije korte tijd. “De gemeente heeft veel spirit en drive”, zegt de jury. “Er zijn aansprekende communicatie-uitingen en er wordt bovendien gewerkt met een heldere doelgroepkeuze en duidelijk omschreven doelstellingen.” In de categorie tot honderdduizend inwoners mochten eerder Assen (2010) en Lelystad (2011).

De jury beoordeelde de genomineerde gemeenten op onder meer beleidsmatige aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. De professionaliteit van citymarketing is volgens de jury waarneembaar toegenomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!