Luxeproducten nog meer in trek

Ook tijdens de economische malaise blijft de vraag naar luxe producten groeien. Dit jaar wordt er voor 1500 miljard dollar aan producten als jachten, dure auto’s en sieraden gekocht, een stijging van zeven procent ten opzichte van vorig jaar. Dat blijkt uit onderzoek van de Boston Consulting Group (BCG).

De markt voor luxegoederen is daarmee ongeveer even groot als het bruto nationaal product van Spanje.
BCG meldt dat vooral de vraag naar luxe belevingen is gegroeid. Zo wordt er fors meer aan dure spa’s of exotische safari’s uitgegeven.

De verwachte toename is wel een stuk lager dan de stijging van twaalf procent die in 2010 en 2011 werd geboekt. Toch groeit de markt voor luxegoederen nog altijd sneller dan de wereldeconomie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!