‘AH misleidt met bonusfolder’

Albert Heijn moet zijn bonusfolder van deze week uit de roulatie nemen. Dat eist Wakker Dier in een brief aan de supermarktketen. De Puur&Eerlijk bonusproducten gerookte en gebraden kipfilet staan in de folder afgebeeld met drie Beter Leven sterren, terwijl volgens Wakker Dier de producten maar voor één ster in aanmerking komen.

Albert Heijn wijdt deze week twee pagina’s in zijn folder aan het Puur&Eerlijk assortiment, maar suggereert bij twee van de zes producten een aanzienlijk beter leven dan de kippen daadwerkelijk hebben gehad. Kippen met drie Beter Leven sterren hebben aanzienlijk meer ruimte, leven langer en kunnen de wei in.

“Bij de gerookte en gebraden kipfilets is het verkeerde logo geplaatst”, geeft een woordvoerder van Albert Heijn toe. “We willen nu de klanten bijvoorbeeld via internet of in de winkel op de fout attenderen. Wakker Dier wil echter dat de folder wordt teruggetrokken, volgens de supermarktgigant is dat niet te doen. De folder valt namelijk ook op de mat en ligt niet alleen in de winkel, geeft de woordvoerder aan. “Bovendien kost het drukken van een nieuwe folder weer veel tijd en papier.”

Ook een aanbieding van C1000 levert voor Wakker Dier problemen op. Deze supermarktketen verkoopt vandaag de EK slagersvoordeelbox. Voor tien euro krijgen klanten 500 gram shoarma, zestien Deense gehaktballetjes, vier Duitse braadworsten, Oranje kipschnitzels en Portugese hamburgers. De slogan van C1000 voor deze actie: “Nederlands elftal naar slachtbank”. De reactie hierop van Wakker Dier op Twitter luidt vervolgens: “C1000 stuurt extra dieren naar slachtbank voor vleesbox”.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!