Social gifting in opkomst

Social gifting lijkt de trend te worden van 2012. Merken en retailers voegen steeds vaker een sociaal element aan het koopproces toe, en consumenten springen daar gretig op in.

Wehkamp zette in Nederland de trend met het sociale kopen. Individuen kunnen samen een aankoop doen in de shop van het online warenhuis. Ook KLM lanceerde onlangs de mogelijkheid om samen een vlucht te boeken. Door de populariteit van Facebook is social gifting een logisch gevolg van sociaal kopen. Consumenten kunnen via Facebook gezamenlijk producten kopen, of een cadeau aan iemand anders geven.

In de VS is het inmiddels gemeengoed om via Facebook tegoeden te verzamelen en een online cadeau te geven. Daarom kocht eBay eind vorig jaar één van de eerste gift-applicaties Giftsproject.com. Ook de applicatie Karma is in de VS razend populair. De app herinnert je aan verjaardagen en andere belangrijke evenementen en laat je meteen een cadeau uitkiezen via je mobiele telefoon. De app is overgenomen door Facebook, maar is nog niet beschikbaar in Europa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!