'Zuid-Holland enthousiast over outletcenter'

Inwoners van Zuid-Holland zien de komst van Factory Outlet Center Bleizo bij Zoetermeer zitten. Driekwart beschouwt het koopjesdorp als goede aanvulling op het huidige winkelaanbod in de regio. Dat concludeert Intomart GfK, na een enquête onder inwoners van de kustprovincie.

Vooral vrouwen en 26- tot 45-jarigen zijn positief over de komst van de factory outlet. Hoge kortingen en een grote verzameling merkwinkels spreken de consumenten aan, stelt Intomart GfK.

Tweederde van de inwoners geeft aan de outlet te gaan bezoeken. Naast bereikbaarheid met de auto vinden zij het belangrijk dat het winkelcentrum met het openbaar vervoer bereikbaar is. Een groot deel van de respondenten gaf dan ook aan met het openbaar vervoer naar Factory Outlet Center Bleizo te willen gaan.

“Dit beeld bevestigt nog eens dat er een grote behoefte is aan zo’n centrum op de grens van Zoetermeer en Lansingerland”, meent Bleizo-bestuurder Bé Emmens. “Als over een paar jaar het Factory Outlet Center zijn deuren opent, zijn er vele honderden nieuwe banen gecreëerd en kunnen inwoners van de provincie dichtbij huis hun inkopen doen. Goed voor de regionale economie, maar ook goed voor het milieu.”

In oktober 2011 heeft het bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Bleizo een intentieovereenkomst gesloten met ontwikkelaar Foruminvest en Stable, ook verantwoordelijk voor Batavia Stad in Lelystad.

Bij Bleizo wordt momenteel hard gewerkt aan de realisatie van een nieuw verkeersknooppunt. Bleizo is onderdeel van StedenbaanPlus, hier komen trein, Randstadrail, bus en fiets bij elkaar vlak bij de A12. “Ook de NS staat positief tegenover de ruimtelijk-economische ontwikkeling bij Bleizo”, laat NS regiodirecteur Eloy van Raamsdonk weten. “De komst van een Factory Outlet Center vlak bij een station zou een unieke situatie in Europa zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!