Kwart Nederlanders staat open voor mobiele promotie

Een kwart van de Nederlanders met een smartphone vindt het geen probleem telefonisch te worden benaderd voor promoties. Dit blijkt uit onderzoek van InSites Consulting.

23 procent van de ondervraagden geeft aan open te staan voor promotie door een winkel waar al geregeld gekocht wordt. terwijl twintig procent welwillend tegenover locatiegebaseerde marketing staat. Marketingboodschappen zijn volgens InSites Consulting dus gewenst op twee voorwaarden: bekendheid en waardeperceptie.

Bijna de helft van de smartphonegebruikers vindt dat een smartphone het leven makkelijker maakt, doordat deze toegang tot bepaalde informatie biedt. Een applicatie moet volgens de respondenten dan ook waardevolle informatie bieden en dicht bij het merk blijven. De app van een merk moet hen helpen iets beter te doen.

De meest gedownloade apps zijn die voor sociale media en informatie. 74 procent van de Nederlanders met smartphone gebruikt social media-apps minstens wekelijks en 47 procent maakt er dagelijks of meerdere malen per dag gebruik van.

Apps voor informatieconsumptie worden door 78 procent wekelijks gebruikt en 35 procent raadpleegt deze iedere dag. In andere landen schommelt dit cijfer rond de twintig procent.

Het onderzoek dat door InSites Consulting werd uitgevoerd onder 800 smartphonegebruikers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Nederland en België.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!