Fairtrade-label zet groei door

Het aantal verkochte producten met het Fairtrade keurmerk is in 2011 gestegen met twintig procent. De retailwaarde kwam het afgelopen jaar uit op 147 miljoen euro. Dat meldt Stichting Max Havelaar, verantwoordelijk voor het internationale Fairtrade keurmerkin Nederland.

De belangrijkste producten onder het label zijn wederom koffie en bananen, met een omzetaandeel van zestig procent. Volgens Max Havelaar draagt ondertussen één op de tien bananen die in ons land over de toonbank gaan het Fairtrade keurmerk. Goed nieuws, stelt Peter d' Angremond, directeur van Stichting Max Havelaar. "Maar dat laat ook zien dat er nog veel ruimte is voor groei. Een mooie uitdaging voor de komende jaren."

Het aantal bedrijven aangesloten bij Stichting Max Havelaar, ging van 122 naar 131.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!