Internet essentieel bij samenvoeging Selexyz en de Slegte

ProCures wil uit Selexyz en De Slegte een nieuwe retailformule ontwikkelen. Internet is volgens Maurits Regenboog, voorzitter van de Raad van Commissarissen, essentieel om deze ambitie uit te kunnen werken.

De nieuwe formule moet een boekenparadijs zijn waar de klant alles kan vinden, geeft Regenboog aan. ProCures wil bricks en clicks met nieuwe concepten combineren. “Daar is het nodige achterstallige onderhoud te verrichten”, meent de voorzitter. “Technisch zouden we moeten kunnen wat grote online boekverkopers ook kunnen, met als voordeel dat we over prachtige fysieke boekwinkels beschikken.”

Voorlopig blijven de merknamen Selexyz en De Slegte naast elkaar bestaan, maar uiteindelijk worden de 44 winkels samengevoegd. Hoe die winkels gaan heten is nog niet bekend. “Het is zeker mogelijk dat we met een geheel nieuwe naam verder gaan, maar daar zijn we nu nog niet uit”, laat de voorzitter weten.

Procures, al eigenaar van de Slegte, nam Selexyz begin april voor 3,5 miljoen euro over. Het bedrijf wil de integratie van de winkels van beide formules voor eind 2013 afgerond hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!