Abercrombie & Fitch focust op Europa en Azië

Abercrobie & Fitch gaat zich focussen op de Europese en Aziatische markt. In Amerika sluit het modebedrijf juist verscheidene winkels. Dat liet cfo Jonathan Ramsden weten op de Deutsche Bank Global Consumer Conference in Parijs.

Een aantal jaren terug daalden de omzetcijfers van Abercrombie & Fitch in de Verenigde Staten. Ramsden zorgde voor een ommekeer, met name door expansie naar Europa. Deze winkels zijn volgens de topman veel winstgevender. Expansie naar Azië, vooral China, is momenteel één van belangrijkste prioriteiten van het modelabel.

Het afgelopen jaar sloot het Abercrombie & Fitch 180 winkels op de thuismarkt. Het gaat om winkels van het merk zelf, winkels van de kindermodelijn en filialen van Hollister. Ook dit jaar wil de modeketen weer winkels in de Verenigde Staten sluiten. Het gaat hier voornamelijk om ‘inefficiënte winkels’, zo laat Ramsden weten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!