Bol.com reclame moet van de buis

De televisiecommercial van bol.com is misleidend en mag niet meer worden uitgezonden. Zo luidt het oordeel van de Reclame Code Commissie na een klacht van concurrent Cosmox.nl. In de reclame wordt volgens de commissie ten onrechte gesuggereerd dat er bij bol.com geen verzendkosten worden gerekend, terwijl dat bij bestellingen tot twintig euro wel het geval is.

Bol.com ging daar tegenin door te zeggen dat veel producten meer dan twintig euro kosten. Cosmox.nl reageerde met het argument dat zo’n 83 duizend van de 86 duizend boeken bij bol.com minder dan twintig euro kosten.

De concurrent van bol.com reageerde verheugd op de uitspraak van de Reclame Code Commissie. “Het is nu aangetoond dat de commercial valse suggesties wekt en de consument op het verkeerde been wordt gezet”, zegt Hubert de Konink, commercieel directeur bij Cosmox.nl. “Er was sprake van oneerlijke concurrentie omdat Cosmox.nl wel gratis bezorgt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!