Winstdaling Levi's 'door economische tegenwind'

Levi Strauss & Co. zag zijn nettowinst het afgelopen kwartaal met bijna veertig procent dalen. Dit door hogere katoenprijzen en de negatieve neveneffecten van wisselkoersen.

De nettowinst voor het tweede kwartaal, dat eindigde op 27 mei, bedroeg 13,2 miljoen dollar. Vorig jaar was dat in dezelfde periode nog 20,9 miljoen dollar. Volgens ceo Chip Bergh ‘nemen de economische tegenwinden toe’. “Terwijl ons bedrijf in Noord- en Zuid-Amerika groeide, hoofdzakelijk door onze eigen retailwinkels, blijft Europa een uitdaging”, vertelt hij in een persbericht. 

De totaalomzet daalde met 4,2 procent naar 1,05 miljard dollar. Noord- en Zuid-Amerika zagen een stijging van één procent naar 605 miljoen dollar. In Europa daalde de omzet met 9,6 procent naar 254 miljoen dollar en de ‘Asia-Pacific’-regio liet een omzetdaling van 11,7 procent zien naar 188 miljoen dollar.

Vanwege de economische omstandigheden wil Levi’s zijn activiteiten inperken. De operationele kosten zullen worden beperkt. Bergh geeft aan dat het modebedrijf zijn middelen moet richten op kansen die de grootste impact  hebben op de groei van ‘shareholder value’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!