Smartphone vaak gebruikt in winkel

Meer dan de helft van de Amerikaanse smartphone-eigenaren gebruikt tijdens het shoppen een mobiele telefoon om prijzen te vergelijken. Dat blijkt uit een onderzoek van Empathica onder 6500 Amerikaanse consumenten. Daarnaast bekijkt 27 procent van de smartphonegebruikers online productrecensies in winkels.

Opvallend is dat negen procent van de ondervraagden zelfs een recensie over een product schrijft voor het verlaten van de winkel. “Dit is een cultureel fenomeen”, zegt Gary Edwards, chief costumer officer bij Emphatica. “We hebben te maken met prijsbewuste consumenten, die de wereld graag willen laten weten hoe weinig zij voor een bepaald merk hebben betaald.”

Volgens Edwards is het nog belangrijker dat tien procent van de shoppers zonder smartphone, toch online informatie opzoekt tijdens het bezoeken van een winkel. Retailers die consumenten deze mogelijkheid bieden hebben daarom een grote voorsprong op andere retailers. “Ook consumenten die niet over deze apparaten beschikken, willen toegang tot de technologie. Dit is de toekomst, dus winkels moeten zorgen dat zij actief zijn op het digitale vlak.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!