Meer aandacht voor supermarktaanbieding

Nederlanders letten voor hun dagelijkse boodschappen meer op aanbiedingen. Van elke verdiende euro was vorig jaar 17 eurocent afkomstig van een aanbieding. Dit bedrag steeg de eerste helft van 2012 naar 17,8. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers van het GfK

De grotere focus op aanbiedingen verklaart dat de consument niet minder verschillende formules bezocht, stelt GfK. 'Ook al verdween met Super de Boer een supermarktketen.

Het onderzoeksbureau maakte tevens de omzet van de supermarktbranche in juli bekend. Het omzetcijfer daalde een fractie met 0,1 procent en kwam uit op 2,48 miljard euro. Door een prijsstijging van ongeveer twee procent bleef de omzet stabiel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!