Otto meet maten klant via webcam

Otto heeft een nieuwe techniek geïntegreerd waarmee de webwinkel de maten van de klant via een webcam kan registreren. Deze techniek zal het aantal retourzendingen terugdringen en het winkelen bij Otto makkelijker maken.
De klant neemt vier verschillende poses aan voor de webcam en dient vervolgens nog vier vragen te beantwoorden. Op basis van die gegevens weet Otto precies wat de maten van de klant zijn. Volgens UPcload, de leverancier van de technologie, zijn de resultaten minstens even goed als wanneer een winkelmedewerker de maten met een centimeter zou opnemen.

Klanten kunnen bij vierhonderd verschillende items in de webshop gebruik maken van de techniek. Artikelen van het merk Melrose zijn voorzien van de ‘digitale centimeter’. Otto voert hiermee een kleinschalige proef uit om klanten eenvoudiger, passende kleding te laten aanschaffen.

Met deze techniek hoeven consumenten zich niet af te vragen of de maten per kledingmerk kunnen verschillen. Ook het aantal retourzendingen kan met de technologie worden teruggedrongen als het in de gehele online shop geïmplementeerd wordt. Hierdoor worden ook de logistieke kosten die de kledingretailer heeft lager.

De video op RetailNews' Facebookpagina laat zien hoe UPcload werkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!