Aldi verliest terrein in Duitsland

Aldi blijft in Duitsland achter op andere discountsupers. Penny en Lidl doen het in ons buurland een stuk beter dan Aldi Süd en Aldi Nord. Dat blijkt uit cijfers van GfK.

Zo behaalde Penny in het eerste halfjaar een omzetstijging van vijf procent. Lidl wist een omzetplus van 2,2 procent te realiseren. Aldi Süd zag zijn omzet nog enigszins stijgen met 1,3 procent, maar Aldi Nord draaide een verlies van 0,3 procent.

Rewe, moederbedrijf van Penny, gaf begin dit jaar al aan een agressievere prijsstrategie te zullen voeren. Vorig jaar bleef de omzetplus van Penny steken op 1,9 procent. In de eerste vier maanden van dit jaar wist de Rewe-dochter zelfs al een omzetplus van zeven procent te realiseren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!