PPR sluit joint venture voor webshops

De Franse moderetailer PPR gaat online shops openen voor zijn luxemerken. Daartoe heeft het luxeconcern een joint venture gesloten met de Italiaanse online retailketen Yoox. De joint venture is voor 51 procent in handen van PPR en voor 49 procent van Yoox.

Tegen het eind einde van 2012 gaan de webshops van Sergio Rosse en Bottega Veneta online. Niet lang daarna worden de webshops van Yves Saint Laurent, Alexander McQueen en Balenciaga gelanceerd. Het concern sluit niet uit in de toekomst ook webshops voor andere modelabels te openen.

“E-commerce is een prioriteit voor ons”, aldus François-Henri Pinault, ceo van PPR. “Met deze strategische samenwerking investeren we in een belangrijk verkoopkanaal, dat van essentieel belang is om ons bedrijf in de toekomst te laten groeien."

Federico Barbieri, PPR’s e-business vice-president onderstreept het belang van wereldwijde online aanwezigheid. "Het is niet langer een kwestie van 'wanneer', maar 'hoe' we de digitale ruimte gaan omarmen. En hoe we, door middel van innovatieve en originele oplossingen, onze klanten een echte online luxe ervaring kunnen bieden, in plaats van alleen maar een goede, functionele webwinkel." PPR wil klanten deze extra luxe bieden door bijvoorbeeld professionele kleermakers aan de service toe te voegen. Zij kunnen op afspraak bij klanten thuis komen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!