'China en Brazilië groot e-commerce potentieel'

Webwinkeliers die op zoek zijn naar groei doen er goed aan China en Brazilië te betreden. De twee landen scoren hoog in de ‘2012 E-commerce Index’ van adviesbureau A.T. Kearney.

Bij het samenstellen van de index wordt gekeken naar het e-commerce potentieel van dertig landen uit de Gloabl Retail Development Index (GRDI). De lijst is uiteindeiljk gebaseerd op de aantrekkelijkheid van de online markt, de online infrastructuur, relevante wet- en regelgeving en de totale retailontwikkeling. China scoort daarbij iets hoger dan Brazilië.

De e-commerce index wordt daarnaast gedomineerd door opkomende retaillanden als Rusland, Chili, Mexico en de Verenigde Arabische Emiraten. De meeste West-Europese landen, waaronder Nederland, zouden minder groeiperspectief bieden voor webwinkeliers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!