Fairtrademarkt groeit wereldwijd

Consumenten wereldwijd hebben in 2011 bijna vijf miljard euro uitgegeven aan fairtrade producten. Dat is een stijging van twaalf procent ten opzichte van een jaar eerder.

De retailwaarde van fairtrade producten steeg vorig jaar met 24 procent. Engeland zag vorig jaar een groei van twaalf procent. Ook landen als Zuid-Afrika en Zuid-Korea lieten goede verkoopcijfers zien. De groei in verkoop van eerlijke producten vond in alle categorieën plaats. De omzet van fairtrade koffie steeg met twaalf procent, cacao met veertien procent, bananen en suiker met negen procent, thee met acht en bloemen met elf procent.

Het aantal fairtrade gecertificeerde producentenorganisaties steeg vorig jaar naar 991. Inmiddels komen eerlijke producten uit 66 landen wereldwijd, waaronder nieuwkomers op de fairtrademarkt Libanon en Oezbekistan. Fairtrade producentenorganisaties ontvingen, bovenop hun inkomsten, in 2011 een premie van in totaal 65 miljoen euro om te investeren in hun bedrijven, families en gemeenschappen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!