‘Wehkamp.nl sterker merk dan bol.com’

Wehkamp.nl roept meer merkassociaties op dan bol.com. Dat blijkt uit de Merkenmeter van marketingadviesbureau Fairchild.

Het logo van Wehkamp.nl riep zowel meer positieve als negatieve emoties op dan dat van bol.com. De respondenten bestempelen Wehkamp.nl als verassend, eigenzinnig, actueel en betrokken. Fairchild stelt dat Wehkamp.nl gezien kan worden als een sterker merk dan bol.com.

Een aantal respondenten associeert Wehkamp.nl met de termen leuk, hip en innovatief. Toch kan het voormalige postorderbedrijf zijn stoffige imago maar moeilijk van zich afschudden. Zo vindt 44 procent van de respondenten het merk Wehkamp.nl maar degelijk.

Bol.com roept volgens Fairchild voornamelijk neutrale associaties op. Anders dan bij Wehkamp.nl associëren veel respondenten bol.com wel direct met een productgroep. 26,5 procent denkt direct aan boeken bij het zien van het bol.com-logo.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!