Mango maakt winstcijfers bekend

Mango heeft 2011 afgesloten met een nettowinst van 63,3 miljoen euro. Dat liet het Spaanse modeconcern weten in een persbericht.

In april rapporteerde Mango een omzetgroei van elf procent naar 1,4 miljard euro over 2011. Directeur Enric Casi gaf in september aan dat de winst over 2011 lager zou uitvallen dan voorgaande jaren. Dit als gevolg van grootschalige investeringen in verbouwingen en nieuwe winkels. Mango opende 644 verkooppunten in een jaar tijd. De moderetailer telt wereldwijd inmiddels 2.500 verkooppunten in 108 landen.

In de eerste helft van 2012 investeerde Mango in de verbetering van het productaanbod, etalages, prijzen, distributie en reclame. Dit heeft volgens Mango direct tot stijgende omzetten geleid. Casi verwacht het huidige boekjaar af te sluiten met een bruto winst van ruim tweehonderd miljoen euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!