Broodpiraat is nieuwe franchiseformule voor ambulante bakker

Op korte termijn wordt een nieuwe franchiseformule voor de ambulante broodhandel onder de naam De Broodpiraat gestart. De formule is opgestart door Theo Demmer, Leen Klootwijk en Jan de Graaf (oud-directeur van Bakkerij `t Stoepje) en wordt een nieuwe concurrent van de andere franchisebakker, Bakkerij `t Stoepje. De Broodpiraat begint eind september 2004 en wordt het eerste jaar vertegenwoordigd door acht franchisers op veertig Nederlandse markten. De distributie wordt vanuit Spakenburg verzorgd. Mede-directeur Leen Klootwijk levert het brood, Wouter de Graaf de koeken. Het idee is een jaar geleden tot stand gekomen, toen kooplui van `t Stoepje het niet meer eens waren over het beleid en iets anders wilden. Demmer denkt dat er naast `t Stoepje genoeg ruimte is voor nog een ambulante bakker. `Op markten mogen twee tot drie bakkers staan. Momenteel zie je alleen maar `t Stoepje. De Broodpiraat wil over een jaar wekelijks op 150 markten vertegenwoordigd zijn. `We hebben al aanvragen van ruim dertig marktmensen`, aldus Demmer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!