Cocktail wint aan populariteit

De vraag naar dranken in de horeca loopt uiteen, volgens trendwatcher Anneke Ammerlaan is er moeilijk een trend te herkennen. Naast een grotere vraag naar champagne, cava, prosecco of andere bubbelwijnen is onder meer de zelfgemaakte cocktail populair. De breezer is `uit`, zo weten ze ook bij Bacardi. `De gehele categorie premixen is geraakt door de afgenomen vraag. Je ziet de consument weer kiezen voor wat vroeger werd gedronken`, aldus directeur marketing Bacardi Jens Tinapp. `Door echter de Breezer publicitair wel te ondersteunen blijft het marktandeel, zeker in de horeca, stabiel.` Bacardi heeft zich met de dranken Razz en Coco ook op de cocktailmarkt gestort. Deze drankjes zijn puur te drinken, maar komen als mixdrank beter uit de verf, zo legt Tinapp uit. De directeur marketing stelt vast dat de vraag naar cocktails niet geheel parallel loopt met de kennis van de gemiddelde horecaondernemer op dit vlak. `Onze buitendienstmedewerkers kunnen laten zien hoe de populairste cocktails moeten worden gemaakt. En voor ondernemers die zich er meer in willen verdiepen, kunnen we ook een cocktailworkshop verzorgen.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!