Ahold boekt meer omzet en winst

Ahold heeft in het tweede kwartaal meer winst en omzet geboekt. Volgens het winkelconcern dwong 'een moeilijk economisch klimaat zowel in Nederland als in de Verenigde Staten Ahold tot veel promotionele activiteiten'.

De omzet groeide met twaalf procent tot 7,7 miljard euro, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. De stijging is bijna vier procent zonder het effect van wisselkoersen. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 326 miljoen euro, een stijging van 18,5 procent. Onder de streep hield Ahold 248 miljoen euro over, bijna een kwart hoger dan een jaar geleden. De resultaten liggen licht boven de verwachting van analisten, met uitzondering van het bedrijfsresultaat.

Ahold boekte in Nederland 5,3 procent meer omzet. Bol.com nam daarvan 2,4 procent voor zijn rekening. Het webwarenhuis werd na de afronding van de overname in mei voor ruim de helft van het kwartaal bij de resultaten van Ahold gerekend.

De winstmarges bij Albert Heijn werden negatief beïnvloed door onder meer prijsacties, aldus Ahold. De reclamecampagne rond het Europees Kampioenschap voetbal noemde het concern 'onsuccesvol'.
In de VS steeg de omzet van Ahold met drie procent. Ook werd er marktaandeel gewonnen. De winstmarge steeg er onder meer door kostenbesparingen.

In Tsjechië en Slowakije boekte Ahold na twee kwartalen van daling, weer een lichte stijging van de omzet geboekt. Netto was er nog sprake van een daling, maar in de winkels die langer dan een jaar open zijn, steeg de omzet met 0,7 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!