Li-Ning sluit bijna 1000 filialen

De Chinese sportwinkelketen Li-Ning sloot de eerste zes maanden van dit jaar 952 winkels. Het derde sportmerk van het land noteerde met 3,9 miljard yuan (493 miljoen euro), 9,5 procent minder omzet en incasseerde een winstdaling van 84,9 procent naar 44,3 miljoen yuan (5,6 miljoen euro).

Li-Ning kampt met Chinezen die minder besteedden aan sportproducten. Voorts heeft de onderneming te maken met structurele voorraadproblemen en kan het maar moeilijk de concurrentie aan met de nummers één twee sportmerken van het land, Nike en Puma.

De tegenvallende resultaten kostte Zhang Zhiyong afgelopen maand nog zijn baan van ceo van het merk. Gelijktijdig werd een nieuwe reorganisatie aangekondigd. Li-Ning probeert sinds 2011 middels diverse ingrepen het tij te keren en weer groei te boeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!