‘Forse omzetgroei voor oud-C1000 filialen’

Voormalig C1000-supermarkten zien hun omzet met minimaal tien procent groeien dankzij de ombouw naar Jumbo. Dat voorspelt topman Ton van Veen van Jumbo tegenover Distrifood.

'In de businesscase rekenen we conservatief en gaan we uit van nulgroei. Maar het is reëel om te stellen dat C1000's gemiddeld tien procent in omzet plussen”, zegt Van Veen.

De omzetgroei is volgens de topman geen vereiste voor het financieren van de ombouw. Van Veen meent dat een gele euro beter rendeert dan een rode. Daarnaast profiteert de keten van synergievoordelen. “We schuiven twee landelijke organisaties in elkaar. Dat levert enorme kostenvoordelen op ten opzichte van het scenario waarbij de bedrijven naast elkaar blijven staan. Dat gaat om vele tientallen miljoenen euro's per jaar.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!