Vijf beproefde manieren om kinderen te bereiken

Kinderen bereiken door gebruik te maken van characters lijkt een eenvoudige klus voor marketeers: je voorziet producten van bijvoorbeeld SpongeBob of K3 en ze vliegen meteen de winkel uit. In de praktijk gaat dat echter niet zo makkelijk. Er zijn vijf beproefde manieren om kinderen te bereiken en die hebben elk een valkuil. Ten eerste is character licensing, oftewel het gebruikmaken van populaire characters als SpongeBob en Kabouter Plop een goede strategie. Belangrijk hierbij is wel dat het character past bij het product en het juiste idool wordt gekozen. Een valkuil is `pester power`, hetgeen betekent dat kinderen gaan zeuren om producten omdat ze gek zijn van bijvoorbeeld SpongeBob. Dit werkt averechts op de wil van de ouders om het product te kopen. Een tweede manier om kinderen te bereiken is om zelf een character te ontwikkelen. Dit is echter zeer moeilijk. Een goed voorbeeld hierbij is het populaire Fred&Ed. Een derde methode is het creeren van een hype. Ook dit is echter niet makkelijk en een gevaar kan zijn dat na verloop van tijd negatieve publiciteit ontstaat. De vierde manier is het inzetten van nieuwe media, zoals mobiele telefoons, en de vijfde methode is `dual marketing`, oftewel een strategie die zowel op kinderen als de ouders is gericht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!