Puma gaat voor duurzaam

Puma heeft in India haar eerste ‘groene’ winkel geopend. De retailer wil voor 2015 het meest duurzame sportlifestyle merk ter wereld zijn en start daarmee met een winkel in de stad Bangalore.

Het filiaal is achthonderd vierkante meter groot en voorzien van een groot aantal duurzame materialen en functies. Zo bestaat de bouwstructuur uit gerecycled staal. Het gebouw is daarnaast zo ontworpen dat er zo veel mogelijk daglicht naar binnen valt, en er dus minder gebruik wordt gemaakt van kunstmatig licht. Door koude- en warmteopslag onder de vloer van de winkel is er geen airconditioning nodig. De kassa’s en computers draaien op zonne-energie.

Ook de collecties die in de winkel hangen worden duurzaam geproduceerd. Het merk heeft zelfs een recycling programma voor sportkleding opgezet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!