M&S investeert 250 miljoen pond in e-commerce

Marks & Spencer gaat haar online diensten verbeteren. Met een investering van 250 miljoen pond hoopt het Britse warenhuis een brug te slaan tussen de fysieke winkel en de webshop. De website wordt vernieuwd, winkels krijgen gratis Wi-Fi en personeel wordt uitgerust met iPads.

De Britse e-commerce markt is groeiende en de grootste van Europa. In de eerste helft van 2012 werd er online in totaal voor 34,9 miljard pond gekocht. Het warenhuis verdiende zelf 559 miljoen pond (700 miljoen euro) met online verkoop in het afgelopen boekjaar. De site van M&S trekt wekelijks 3,4 miljoen bezoekers. Met de nieuwe website hoopt ceo Marc Bolland de online omzet te verhogen tot 1 miljard pond in 2014. In de site investeert de winkelier 150 miljoen pond.

Overige investeringen in digitale ontwikkelingen worden gedaan in de fysieke winkel. M&S wil in elke winkel gratis Wi-Fi aanbieden, en is daarom een pilot gestart in tien filialen. Klanten kunnen zo hun smartphones of tablet gebruiken om bijvoorbeeld QR-codes van producten te scannen. Op de mobiele site kunnen zij dan beoordelingen, recepten of ideeën zien en web-only producten bekijken. M&S heeft hiervoor een eigen app ontwikkeld.

"We weten dat klanten online onderzoek doen voordat ze iets kopen en we willen hen helpen dit te blijven doen in onze winkels", zegt Sienne Veit, hoofd van mobiele ontwikkeling bij M&S. Om klanten te helpen die zelf niet zo handig zijn heeft M&S haar personeel uitgerust met iPads.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!