Koopjesjacht in verschillende supers loont niet

Het loont niet om van elk product de goedkoopste te vinden in verschillende supermarkten. Zestig tot tachtig procent van de consumenten winkelt zo, maar koopjesjagers zijn niet goedkoper uit. Het kost zelfs meer geld. Dat blijkt uit promotieonderzoek van econoom Mark Vroegwijk aan de Universiteit van Tilburg.

“Als je je aankopen spreidt, dan zou je moeten besparen, denken consumenten. Maar het tegendeel is waar”, zegt Vroegwijk. “Een consument kan al die prijssignalen niet verwerken. Dat wordt alleen maar sterker als je van de ene supermarkt naar de andere gaat.”

Als de consument meer supermarkten bezoekt, is hij geneigd om meer andere artikelen mee te nemen. Vroegrijk berekende dat de consument hierdoor maandelijks tot meer dan vijf procent meer kwijt is aan boodschappen.

Volgens Vroegwijk gaan de kosten alleen omlaag als een consument zich richt op één supermarktketen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!