Krokettenfusie onzeker

De fusie tussen de producenten van de luxe ‘croquet’ van Van Dobben met de eigenaren van de Mora-kroket is onzeker. Arnold van Dobben, de zoon van de bedenker van de Van Dobben-croquet, wil niet dat deze uit de supermarkt verdwijnt. En dat is wel de voorwaarde van de NMa bij een fusie.

“Het is schofterig wat de NMa heeft gezegd”, aldus aandeelhouder Van Dobben in het AD. “Het is alsof je zo goed bent dat je mag meedoen aan de Olympische Spelen, maar dat eerst een arm bij je wordt afgezet en je te horen krijgt: ‘Ga maar naar de Paralympics’. Als de fusie betekent dat het 67 jaar oude merk Van Dobben uit de retail wordt gehaald, moet ik nog zien of de fusie doorgaat.”

Bovendien wil Arnold van Dobben niet dat er iets aan de croquet wordt veranderd. “De Van Dobben wordt ouderwets en ambachtelijk gemaakt. In een andere fabriek dan die van Mora. Dat blijft zo. Als er ook maar íets aan het recept wordt veranderd, heeft de consument dat meteen in de gaten. Dus dat zal niet gebeuren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!