Consument stelt eisen aan mobiele site

Meer dan zeventig procent van de consumenten vindt het belangrijk dat de mobiele site van een retailer optimaal functioneert. Dat blijkt uit onderzoek van Google onder 1088 Amerikaanse consumenten.

96 procent van de respondenten zegt wel eens een site te hebben bezocht die niet geschikt was voor mobiel gebruik. Opmerkelijk, aangezien bijna zeventig procent van de consumenten sneller een aankoop doet wanneer een mobiele site naar behoren werkt. “Dit is natuurlijk geen nieuws voor mensen die wel eens gebruik maken van het mobiele web”, aldus Jason Spero, hoofd mobiele verkopen bij Google. “Maar blijkbaar hebben retailers toch harde bewijzen nodig voor zij in het medium gaan investeren.”

Spero wijst erop dat mobiele consumenten vaak een duidelijk doel voor ogen hebben wanneer zij een site bezoeken. “Als zij in de zoekmachine niet direct vinden wat ze zoeken, staken ze de zoekopdracht.” De respondenten in het onderzoek gaven ook aan wanneer zij tevreden waren met een mobiele site. 76 procent van de consumenten vindt het belangrijk dat locatie en de openingstijden van een winkel eenvoudig te vinden zijn.

Meer dan zestig procent van de consumenten zou graag met het bedrijf bellen door middel van een knop op de site, 54 procent zegt waarde te hechten aan de mogelijkheid om een keten te mailen. Nog eens 53 procent van de respondenten vindt het belangrijk dat het winkelbedrijf een eigen app heeft, die te downloaden is via de website.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!