'Verdwijning papieren tijdschrift onafwendbaar'

Nederlanders zijn steeds minder geïnteresseerd in papieren tijdschriften. Digitalisering maakt de marktsituatie voor dagbladen en tijdschriften onhoudbaar. Verdwijning van titels is daardoor onafwendbaar. Dat zegt PwC in zijn Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2012-2016.

De huidige bestedingen van consumenten en reclame-inkomsten in de tijdschriftenmarkt bedroeg 838 miljoen euro in 2011 en zullen naar verwachting jaarlijks met gemiddeld 1,7 procent dalen tot 768 miljoen euro in 2016. De bladen Park, Fem Business, Best Life, Carp, Avant Garde, Gala en Elle Girl gingen daardoor al kopje onder. De advertentiebestedingen in het krantensegment blijven ongeveer gelijk.

Volgens PwC hebben hybride verdienmodellen wel toekomst. Naar verwachting groeit de omzet uit online adverteren en consumentenuitgaven jaarlijks met acht procent naar 5,8 miljard euro in 2016. Een derde van de Nederlandse entertainment- en mediaomzet komt dan uit digitale uitgaven. Die groei is vooral te danken aan mobiel internet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!