M-commerce populair bij Aziatische consument

Consumenten uit Azië kopen vaker wat met hun smartphone dan Westerse consumenten. Volgens onderzoek van Rakuten maakt vijftien procent van de Indonesiërs gebruik van m-commerce. Bij Thaise consumenten shopt dertien procent wel eens via zijn smartphone of tablet. Bij Britse en Amerikaanse consumenten ligt dat percentage op slechts acht procent.

Veel shoppers in Europa zouden zich zorgen maken over de veiligheid van m-commerce. 27 procent van de Britse consumenten ziet mobiel shoppen als onveilig, terwijl slechts veertien procent van de Japanse consumenten zich hier zorgen om maakt.

Ook het aantal tabletgebruikers stijgt hard in Azië. In Thailand gebruikt 35 procent van de tableteigenaren het apparaat om mee te shoppen. In Italië en het Verenigd Koninkrijk ligt dat percentage op respectievelijk achttien en veertien procent. In onze shop Play.com komt steeds meer verkeer vanaf mobiele telefoons en tablets. Toch vinden er uiteindelijk relatief weinig aankopen plaats”, aldus Adam Steward, marketing director bij Play.com, dochtersite van Rakuten. “Retailers moeten het vertrouwen omtrent m-commerce verbeteren. Zij moeten consumenten kunnen verzekeren dat mobiele betalingen veilig en eenvoudig zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!