Consument prevaleert korting boven extraatje

Consumenten kiezen liever voor korting dan dat ze meer krijgen voor dezelfde prijs. Hierdoor laten ze soms wel tot tien procent voordeel liggen. Dat blijkt uit onderzoek van het economisch bureau van ING.

Wanneer de respondenten bijvoorbeeld mochten kiezen tussen twintig procent korting of veertig procent extra gewicht of inhoud, kozen twee op de drie voor de financiële meevaller. Daardoor waren ze per kilo of per liter juist duurder uit.

De onderzoekers concluderen dat een directe financiële meevaller in deze tijden van koopkrachtdaling blijkbaar meer waard is dan een uitgestelde financiële meevaller.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!