Unilever wil Calvé-pindakaas behouden

Unilever is niet van plan om Calvé van de hand te doen. De multinational maakte eerder bekend dat ze het Amerikaanse pindakaasmerk Skippy wil verkopen omdat zij meer de nadruk wil leggen op persoonlijke verzorgingsproducten dan op voeding. Volgens een woordvoerder betekent dit niet dat Unilever ook in Nederland van de pindakaasactiviteiten af wil.

Het pindakaasmerk Skippy heeft een marktaandeel van ongeveer achttien procent in de VS. Volgens persbureau Bloomberg is het merk zo'n driehonderd tot vierhonderd miljoen dollar waard. Skippy werd onderdeel van Unilever bij de overname van Bestfoods, waardoor onder meer ook Knorr en Conimex door Unilever werden opgeslokt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!