V&D recht rug en focust op huismerk

Warenhuisketen V&D is op de weg terug. Een paar jaar terug waren de La Place-restaurants nodig om de formule overeind te houden, in 2012 verwacht het winkelbedrijf een winst van 32 miljoen euro. Dat liet topman Mark McKeon vrijdag weten tijdens de presentatie van de bedrijfsstrategie.

De afgelopen jaren noemt McKeon 'een beetje moeilijk'. "De winkels waren rommelig, maar ondertussen is er veel veranderd." Maar V&D heeft nog wel een paar jaar nodig, stelt hij.

Het Prijzencircus was dit jaar het grootste succes in tientallen jaren. De omzet van het event was ruim 95 miljoen euro afkomstig van 9,5 miljoen bezoekers in de winkel en online.

De collectie van Mart Visser gaf de warenhuisketen vleugels. Zijn confectie zorgt binnen de keten voor nieuwe records. "De gemiddelde prijs van die kleding is twee keer zo hoog als de rest van het assortiment. Maar het vliegt de deur uit”, aldus topman Mark McKeon.

Het sterkt McKeon in zijn geloof in meer huismerken. Het labeltje V&D op je kleding is niet passé, maar er komen eigen merken bij, als Liv en Soho New York. Sterke huismerken moeten de winstgevendheid van V&D aanjagen.
"Soho New York moet een relevant merk voor jongeren worde. Er vragen ons zelfs mensen waar het merk elders te koop is. Nergens dus. Alleen bij ons", zegt McKeon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!