CBL hekelt boodschap horeca

Supermarktkoepel CBL hekelt de boodschap van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) om geen drank meer te schenken tegen stuntprijzen. KHN liet via een brief aan beoogd coalitiepartners VVD en PvdA weten dat het tegen stuntprijzen en happy hours door alle alcoholverstrekkers is, terwijl het juist altijd fors tegen een verbod is geweest.

CBL ziet de brief van KHN vooral als ‘wisselgeld’, waardoor de VVD en PvdA niet meegaan in de wens van andere partijen om de leeftijdsgrens voor het kopen van alcohol te verhogen naar achttien jaar.

KNH riep in de brief ook op om vooral bij supermarkten goed te letten op de leeftijdsgrenzen, omdat daar het meeste bier wordt verkocht. Vooral die beschuldiging schoot bij CBL in het verkeerde keelgat. De supermarktkoepel reageerde op haar Twitter-account: '#KHN geeft supermarkten de schuld? Provocatieve afleidingsmanoeuvre! Eerst eigen zaak op orde brengen. Naleving supermarkt beter dan horeca'.

Ook in een persbericht uitte het CBL haar ongenoegen. “Wij zijn ook voorstander van strenge handhaving van de wet, maar dit geldt voor alle verstrekkers van alcohol. De focus zou niet moeten liggen op het kanaal dat de meeste wijn of bier verkoopt, maar op de plaatsen waar het risico het hoogst is dat jongeren onder de zestien aan alcohol kunnen komen. KHN zou er goed aan doen om de eigen zaken op orde te hebben, in plaats van zich bezig te houden met de bedrijfsvoering van andere branches.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!