‘Duitsers grootste internetshoppers’

Duitsers shoppen meer op internet dan Fransen, Spanjaarden en Italianen. Dat is één van de conclusies uit nieuw onderzoek van Vente-Privée.com. De Franse shoppingcommunity heeft een zogenaamd survey laboratorium opgericht, waarin het de 1500 merken met wie het samenwerkt wil voorzien van informatie over Europese e-shoppers, de markt en gewoontes op mobiel internet.

Het bedrijf wil haar kennis van e-commerce delen met andere modebedrijven die er hun voordeel mee kunnen doen. "We hebben zeventien miljoen leden en meer dan tien jaar ervaring met e-commerce. Met onze expertise kunnen we merken van informatie voorzien over digitale en multichannel problemen," aldus Julien Zakoian, markting directeur bij Vente-Privée.

Voor de eerste editie van het onderzoek ondervroeg het modebedrijf 8033 consumenten uit Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italie. Duitsers blijken de grootste internetshoppers. Een andere conclusie van Vente-Priveé.com is dat internet bij 95 procent van de respondenten volledig geïntegreerd is in het alledaagse leven. Meer dan acht op de tien ondervraagde consumenten surft meerdere keren per dag op internet. Ze doen dat het liefst 's avonds, na het eten.

98 procent van de ondervraagden gebruikt internet om te shoppen. In de toekomst verwachten zij dat evenveel of nog meer te doen. Al geeft één derde wel aan meer via de mobiele telefoon aan te schaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!