Louis Vuitton verhoogt productprijzen

Louis Vuitton Moët Hennessy heeft de winkelverkoopprijzen in Europa in alle productcategorieën met acht procent verhoogd. Aanleiding is de groeiende groep Chinese consumenten die in Europa luxeartikelen koopt, omdat die hier goedkoper zijn. In het Aziatische land zijn luxeproducten vaak duurder door lokale invoerbelastingen.

LVHM, het grootste conglomeraat ter wereld van luxeproducten, zegt zelf dat de vraag naar luxe goederen zoals tassen, schoenen en accessoires groot genoeg is om een prijsverhoging te permitteren. Dat bleek ook uit het vertrouwen op de beurs: ondanks dat LVMH dinsdag een stagnerende omzetgroei rapporteerde over de eerste drie kwartalen van dit jaar, is de aandelenkoers van het bedrijf gestegen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!