YoungMentality wil dieper graven in belevingswereld jongeren

Sanoma, Young Works en Motivaction hebben zich verenigd in het nieuwe jongerenonderzoek YoungMentality. Dit nieuwe continue onderzoeksprogramma gaat de geijkte segmentatie voorbij door zich middels kwantitatief, kwalitatief en trendonderzoek te richten op waarden in de ontwikkelingsperiode. Het is de bedoeling dieper te graven in de belevingswereld van kinderen en jongeren en hun beinvloeders, onder wie ouders en peers. Het op het Motivactions Mentality-model gebaseerde onderzoek verdeelt de jongeren straks onder in een beperkt aantal groepen. Hierbij worden relatief oppervlakkige parameters als leeftijd, sekse en scholing gecombineerd met diepere inzichten. `We zoeken de verhalen achter de cijfers`, zo laat Young Works-directeur Huub Nelis weten. `Het is leuk om te weten dat 98% van de jongeren een mobieltje heeft, maar wat doen ze ermee? Voor ons is dit niet zozeer onderzoek, als een middel om gerichte concepten te lanceren. Ook in de jongerencultuur heeft een ontzuiling plaatsgevonden. Vandaag ga je met een stel vrienden hockeyen, en morgen ga je met andere vrienden naar een r&b party. Dat was vroeger ondenkbaar.` Martijn Lampert, onderzoeksdirecteur van Motivaction, noemt het interessant dat ouders worden meegenomen in YoungMentality. `In ons Stempunt.nu-panel zitten al zo`n 100.000 mensen.`

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!