Prijsvechter Kwantum wil imago verscherpen

Kwantum, de prijsvechter onder de wooninrichtingszaken, wil een scherper profiel. Volgens algemeen directeur Eric Coorens verkeert de detailhandel in een staat van verwarring. De prijzenslag maakt de tijden er niet makkelijker op. Kwantum weet dit jaar met veel moeite een nulgroei te realiseren, aldus de algemeen directeur. Temidden van alle voordeelketens gaat Kwantum dus op zoek naar een scherper profiel. Ondanks de bijzonder kleine marges geeft Kwantum zijn vestigingen een kwaliteitsimpuls. Zo doet de keten aan maatschappelijk verantwoord ondernemen door tuinmeubelen van duurzaam hout in het assortiment op te nemen.Kwantum is op zoek naar nieuwe vestigingspunten. Op dit moment heeft de discounter 87 winkels in Nederland. Dat aantal moet op termijn toenemen tot 105. De komende tijd moeten er jaarlijks 5 vestigingen bijkomen. Kwantum maakt onderdeel uit van de MacIntosh Retail Group. Hiertoe behoren ook de bekende winkelformules Piet Klerkx, Stoutenbeek, Dolcis, Manfield, Invito, PRO Sport, Superconfex, Belcompany, Halfords en GP Decors. Deze formules zijn gezamenlijk goed voor 730 winkels en een vloeroppervlak van 450.000 vierkante meter.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!