Starbucks zet in op thee

Koffieketen Starbucks stapt in de theebranche met de overname van het Amerikaanse Teavana. De retailer kocht de keten van theewinkels voor 620 miljoen dollar.

Starbucks-ceo Howard Schultz voorspelt een gouden toekomst voor de theebranche. Hij hoopt het merk uit te bouwen tot een wereldwijde keten van theewinkels en theebars met koude en warme dranken. Zeker in landen waar meer thee dan koffie wordt gedronken, verwacht Starbucks een nieuw segment klanten aan te kunnen trekken. Daarnaast wil de retailer de producten van Teavana in supermarkten aanbieden.

Starbucks is zijn actitiveiten al langer aan het uitbreiden, maar deed nog niet eerder zo’n grote aankoop. De keten zou zich op andere branches moeten richten omdat er op de koffiemarkt steeds meer concurrentie is vanuit grote fastfoodketens. De retailer nam onder meer sappenmaker Evolution en bakkersketen La Boulange over. Daar betaalde Starbucks in totaal 120 miljoen dollar voor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!