Marklin wil `cool` merk worden

De Duitse modeltreinenfabrikant Marklin wil zijn stoffige imago oppoetsen en van Marklin een `cool` merk maken. Het bedrijf heeft het onder de huidige omstandigheden namelijk erg moeilijk: er zijn bedreigingen van bijvoorbeeld internet, eBay, de globalisering, China, wegvallende grenzen en de euro. De wereld is aan het veranderen en de consument ook, dus wordt het tijd dat ook Marklin met de tijd mee gaat. De winkels van Marklin zijn nu nog erg rommelig met veel dozen op de winkelvloer. Daar gaat verandering in komen, want ze moeten meer jongeren aanspreken. De winkels worden volledig opnieuw ingericht, vergelijkbaar met telecom- of fotowinkels waarbij alle producten prachtig zijn uitgestald en de dozen staan opgeborgen in een magazijn achter de winkel. Ook wordt er gedacht aan een shop-in-shop concept. De Marklin-outlets moeten er modern en `cool` uit gaan zien met goed uitgelichte vitrines, minder treinen, hypermoderne landschappen rond de treinen, informatiezuilen met flatscreen en een compleet merchandising-assortiment (pennen, horloges, stickers, pin`s). De eerste twee Marklin-shops zijn al in Nederland geopend. De eerste is gevestigd in Geldermalsen, de tweede in Woerden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!