Ahold snijdt verder in kosten

Ahold gaat meer besparen dan eerder aangekondigd. Het kostenbesparingsprogramma wordt uitgebreid van 350 miljoen euro naar 600 miljoen euro. Dat zei Ahold-topman Dick Boer woensdag tijdens analistenbijeenkomst Capital Markets Days in het Amerikaanse Philadelphia.

In het besparingsprogramma worden nu ook de kosten voor promotionele activiteiten en de inkoopactiviteiten opgenomen. Het retailconcern wil zo geld vrij maken voor nieuwe investeringen.

Het winkelbedrijf kondigde tevens aan dat het de Albert Heijn to go formule in Nederland wil herontwerpen. Bovendien moet in de nabije toekomst een ‘aanzienlijk aantal’ nieuwe test pick-up points worden geopend. Verder liet Boer weten dat in 2013 het merendeel van de 82 overgenomen C1000/Jumbo-winkels moet zijn omgebouwd naar een Albert Heijn.

Ook de thuisbezorgdienst wordt uitgebreid met een groter assortiment en een verbeterd aanbod. Dit om de groei bij Peapod, albert.nl en bol.com te versnellen. Voor de klant is het snel mogelijk om in bijna alle Albert Heijn-winkels bol.com producten op te halen. Daarnaast wil de supermarktketen het aantal Albert Heijn-winkels in België verdubbelen in 2013. In 2016 moeten dat er tenminste vijftig zijn.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!