'Boxpark heeft potentie heel groot te worden'

Boxpark opent eind augustus 2013 in Amsterdam Noord zijn tweede shopping mall. Een jaar geleden opende directeur en oprichter Roger Wade eenzelfde winkelcentrum, opgebouwd uit zeecontainers, als pop-up concept in Shoreditch in Londen. Inmiddels is het een blijvend project.

“Retail is entertainment”, aldus Wade. “Het gaat niet over spullen verkopen, maar over het creëren van de ultieme shopping experience.” In Amsterdam zal deze ervaring starten met een boottocht van vijftien minuten met de veerboot van het centraal station naar het NDSM-terrein. Tevens zullen er concerten en evenementen worden georganiseerd en krijgen dj’s de mogelijkheid om te draaien. Hij gelooft dat Boxpark de potentie heeft heel groot te worden.

Volgens Wade wordt Boxpark een multi-channel winkelcentrum en worden het gemak van online shoppen en de retailervaring gecombineerd. “Ik vergelijk het met vuurwerk. Online winkelen is als het zien van vuurwerk op tv. Je mist een deel van het spektakel.” Klanten van Boxpark kunnen thuis bestellen en in de winkel ophalen, maar ook in de winkel kopen en thuis laten afleveren. “Dat is wel zo handig voor wie na het winkelen blijft plakken voor een concert”, aldus Wade.

Boxpark gaat alleen op vrijdag, zaterdag en zondag zijn deuren openen. Wade hoopt Nederlandse merken en winkelconcepten als Freitag, Filippa K en SPRMRKT te kunnen enthousiasmeren voor zijn concept. Ook zou hij kleinere merken de mogelijkheid willen bieden een maand gratis een winkeltje te openen in Boxpark. Huren zullen naar draagkracht of omzetvolume worden berekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!