'Snelle website belangrijk tijdens feestmaand'

Een snelle en goed werkende site is essentieel om klanten te behouden. 61 procent van de consumenten krijgt namelijk een negatief beeld van een organisatie wanneer de website traag is of problemen heeft met laden. Bovendien is 69 procent van de klanten huiverig om betalingen te doen wanneer een website langzaam is of niet goed werkt. Dit blijkt uit onderzoek van performance company Riverbed onder 2700 respondenten in Europa.

Volgens Riverbed is het zeker rond de feestdagen in december enorm belangrijk dat websites van retailers in orde zijn. Onderzoekgroep OnePoll berekende voor Riverbed dat 45 procent van de Europeanen dan van plan is om meer te winkelen dan vorig jaar in de aanloop naar kerst. Zij winkelen in deze maand gemiddeld 42 minuten per dag online. Online is dan ook bij meer dan de helft (55 procent) populairder dan een winkelstraat.

“Retailers moeten klanten een goede website performance bieden, ook wanneer zij tijden de feestdagen voor onaangename verrassingen komen te staan door een groeiend aantal bezoekers”, zegt Carel Bak, regional director Benelux bij Riverbed. “Bedrijven moeten inspelen op de klantvraag en zorgen dat hun website snel, betrouwbaar en veilig is. Het maakt hierbij niet uit hoe dynamisch of verschillend hun klantactiviteiten zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!