Ahold: 'Afhaler besteedt meer aan boodschappen'

Consumenten die hun online bestelde boodschappen afhalen geven meer uit aan boodschappen dan consumenten die hun bestelling laten bezorgen. Dat meldt Ahold op basis van cijfers van zijn click & collect service in de VS.

Het retailconcern kwam daar tot de conclusie dat een consumenten die gewoonlijk honderd dollar uitgeeft in de supermarkt, 150 dollar zou uitgeven wanneer hij zijn boodschappen ook zou laten bezorgen. Als de consument zijn boodschappen ook wel eens online bestelt en deze afhaalt, zou het gemiddelde bedrag op 175 dollar liggen.
Volgens Ahold verhogen de afhaalpunten niet alleen het gemiddelde aankoopbedrag, maar leveren deze ook nieuwe klanten op.

Ahold opende begin november in Heemstede zijn eerste Pick Up Point voor Albert Heijn. De keten zal de afhaalpunten de komende tijd over heel Nederland uitrollen, niet alleen bij winkels van de keten, maar ook op zelfstandige afhaallocaties. De keten is namelijk van mening dat consumenten meer uitgeven naarmate zij meer supermarktkanalen omarmen. AH hoopt zijn e-commerce omzet de komende jaren te verviervoudigen tot 1,5 miljard euro in 2016.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!