PPR neemt belang in Zalando-zusjes

Het luxe modebedrijf PPR neemt een belang in de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando. Rocket Internet, het moederbedrijf van Zalando, wil wereldwijd expanderen en heeft daarvoor kapitaal nodig. Dat kapitaal komt deels van PPR, dat naar verluidt tien miljoen euro heeft geïnvesteerd in de niet-Europese Zalando-zusjes Lamoda, Dafiti en Namshi.

Met Lamoda wil Rocket Internet de Russische markt veroveren, Dafiti richt zich op de Zuid-Amerikaanse markt en met Namshi mikt het concern op uitbreiding in het Midden-Oosten.

PPR, moederconcern van Gucci, Puma en Yves Saint Laurent, nam eerder deze week al een meerderheidsbelang in een Chinees sieradenmerk. Het luxe modeconcern hoopt met de investeringen aansluiting tot nieuwe markten te vinden.

De investering van tien miljoen euro is voor bedrijven als PPR en Rocket Internet een betrekkelijk klein bedrag. Verwacht wordt dan ook dat het om een strategische optie gaat, met de mogelijkheid om dat belang later uit te breiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!